KRAM

Det absolut bästa i hela världen måste väl ändå vara kramar?! Det är så underbart med kramar! Det är så kärleksfullt och samtidigt så enkelt, så glatt och så givande. En kram säger "hej!", den säger också "jag tycker om dig", "jag bryr mig", "åh vad du är härlig!", "vad jag är lycklig som har dig!". En kram kan trösta, den kan skratta, den kan le. Den kan vara sorglig och den kan vara rolig. En kram kan passa i alla situationer.

KRAMAS! Ge bort dina kramar till höger och vänster, du vet aldrig vem som minns dem och tar hand om dem mest! Vem som verkligen behövde dem.

Man ska vara försiktig med kramar, men man ska inte vara rädd. Man ska inte låta bli att kramas för att man inte vill att folk ska skjuta en ifrån sig, men man ska inte slänga sina kramar omkring sig utan tanke. Varje kram betyder någonting. LÅT varje kram betyda någonting!

KRAMAS!


Aldrig mer Siba!

Goda nyheter: DATORN TILLBAKA!!!
Dåliga nyheter: Behövde betala extra för att få tillbaka den...

Det blev lite den där: "Hej jag vill ha tillbaka min splitternya dator som var trasig när jag köpte den och som ni sen skulle laga men inte lyckades laga som ni sen lagade igen..."
Och svaret blir: "Ja det blir 869 svenska riksdaler på det."
JASÅ! Det är SÅÅÅ det funkar! Man kan alltså köpa en helt ny dator men mjukvaran behöver liksom inte fungera från början!! DÅ är jag med.

Enligt lag så är säljaren skyldig att laga/byta ut en trasig vara (om den var trasig från början vill säga) om garantin inte har gått ut. Rimligt tycker jag. Men om mjukvaran på en dator inte funkar så ska kunden helt enkelt betala extra för det... Hm. Jag känner hur det svajar lite i logiken. Så datorn MÅSTE inte fungera helt. Det är bara hårdvaran som tillverkaren måste laga/se till att den funkar. Men mjukvara... Det är alltså upp till kunden om han/hon vill ha mjukvara som funkar och vill man det så måste man betala extra... I alla fall på SIBA för där håller man hårt i sina kunder och vill inte att de ska komma tillbaka nästa gång de behöver en dator med tveksam mjukvara. Hm.

TÄNK PÅ DEN DU, nästa gång du handlar på SIBA!


RSS 2.0