Lägg av!

En vecka!? Men. Vad kul. Att jag redan visste det. It REALLY is the final countdown...!

Igår gick jag på stan med Jossan, Sarah och Leo. Vi gick från skolan mot hötorget och av någon anledning tog vi vägen förbi Af's kyrka och det går upp för mig att vi går samma väg som vi går på skolavslutningarna. Det långa ledet med elever som prommenerar från skolan till kyrkan med blåsorkestern i täten och niorna som gråtande svans.
"Är ni medvetna om att det är den här vägen vi kommer gå nästa tisdag?" säger jag.
"Nej, det är inte här" säger Jossan.
"Jo." säger jag.
"Men! Det är ju det!" säger Sarah.
"Sa ju det!!!" säger jag.
"Åh..! SLUTA!!!" säger alla.

Om lite mer än en vecka - en vecka och tre dagar för att vara exakt - kommer jag för absolut sista gången sitta i AF's kyrka och väntar på att prästen ska sluta snacka så att jag kan få sommarlov. Det är sista gången jag kommer sitta i klassrummet på skolan och få mina betyg. Det är sista gången jag går med resten av skolan till kyrkan, sista gången jag får vara en del av det långa ledet med elever som vandrar den korta men betydelsefulla vägen till kyrkan.


JAG KOMMER SAKNA AF!!! <3


Kommentarer
Postat av: Panda

TYST JAG DÖR JAG VILL INTE

2010-05-29 @ 23:23:44
URL: http://pandalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0