Återvänder

Sakta men säkert kommer känslorna tillbaka. Först några äkta skratt, efter det en liten tår som sakta faller. Vad kommer sen? Kan jag kanske få bli arg? Jag har massa saker jag är arg för, men man ska ju inte vara arg så jag har låtit bli att bli arg. Kan jag kanske få skrika och bli alldeles galen? Kan jag kanske få säga vad jag tycker? Få skälla ut alla som någonsin gjort mig arg?
Nej. Det kommer jag inte att få göra. Men jag kanske kan få bli arg.
Få för vem? För mig själv så klart. Jag vill lära mig att låta mig själv bli arg. Jag vill börja känna ordentligt igen. Jag har varit utan det så länge att jag inte ens saknat det. Men nu märks det, men jag vill att det ska kännas också. På riktigt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Härliga du!! Skrik,gråt,skratta - du lever! Kram.

Farmor

2011-04-11 @ 23:31:34
Postat av: jossan (rödtotten i din klass....)

Jag ska lära dig att skrika min vän. Att riva sönder papper, kasta mobiler, plånböker, saker (med och utan värde) i väggar och skåp. Att drömma drömmar där man vrålar som en galning på människor som förtjänar det. Det är så jag tampas med mitt "arga". Fast känns oftast inte sådär jätte mycket bättre efteråt.... Vet att du sagt att du så skulle vilja få ett utbrott eller vad det nu heter. Men jag känner mig oftast bara nere efter mina damp attaker. Men du har ju rätt, det är bättre att känna en att försöka gömma sig för sina kännslor. Nu känns det som jag börjar babbla...Det jag ville säga var att du får gärna Dampa på mig om det är det du vill(Y) Ni har fått stå ut med mina damp attaker ett antal gånger..Det är det minsta jag kan göra lix. puss

2011-04-11 @ 23:43:54
Postat av: Karolina

Ett tips från mig och mina erfarenheter:

Ta en promenad, i skogen. Sätt dig på en sten, berätta för ett träd om alla som har gjort dig arg eller ledsen. Berätta för trädet om allting. Sen skriker du så högt du kan. Skrik bort det. Sen kan du gå därifrån och låtsas att det inte var du som skrek om du skulle möta någon som kanske hörde det från en kilometers avstånd!

PUSS

2011-04-13 @ 21:42:36
URL: http://overdoseoflife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0