Varför inte?

Varför kan man inte bara bestämma hur man ska känna? Om man rent förståndigt vet att någonting skulle vara bra, varför kan man inte bara bestämma sig för att känna så? Varför ska det alltid finnas något i vägen? En liten tanke eller en annan känsla som förstör. Jag förstår inte. Varför inte? Varför inte bestämma sina känslor? Det vore så mycket enklare. Och varför kunde livet inte vara enkelt? Nej. Livet är ju inte enkelt. Livet är ju svårt. Känslor är en stor del av livet. Logik. Känslor ska vara svåra. Det är ju som livet.
Men det kunde varit på ett annat sätt. Känslorna kunde varit enkla. Jag önskar att jag kunde bestämma vad jag känner. Just nu önskar jag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0